W dawnych czasach, gdy zarządzanie tagami było po prostu nieznanym terminem, wszystkie kody śledzenia były kodowane bezpośrednio w kodzie źródłowym witryny lub aplikacji. Najgorsze, że te małe fragmenty kodu JavaScript były rozrzucone po różnych plikach. Więc jeśli trzeba było dokonać drobnej zmiany, programista musiał: znaleźć wszystkie te kody i dopiero zaktualizować je.
Dzięki google tag manager ten proces jest łatwiejszy: wszystkie tagi są kontrolowane w jednym miejscu.
Co to jest tag i jak się z nim pracuje?
Rozwiązywanie problemów i poprawianie błędów tagów jest uproszczone dzięki trybowi podglądu i debugowania Menedżera tagów Google, który pokazuje, które tagi są uruchamiane na stronie, a które nie. Zawiera również informacje o czynnikach uruchamiających tagi i dane zawarte w tagach śledzenia.
Konsola podglądu i debugowania
Dlaczego to jest ważne? Dzięki rozwiązaniom do debugowania GTM upewniasz się, że tagi działają, zanim opublikujesz je w aktywnej witrynie. Nie zapominajmy też o innych przydatnych rozszerzeniach przeglądarki, takich jak Tag Assistant.
Szablony pojemników wielokrotnego użytku
Kolejnym niesamowitym powodem, dla którego warto korzystać z Menedżera tagów Google, jest możliwość wyeksportowania wszystkich tagów, reguł i zmiennych do jednego pliku (który można zaimportować później). Co to znaczy? Cóż, możesz tworzyć własne szablony z powszechnie używanymi kodami lub ustawieniami śledzenia, które ułatwiają dostęp do nich w przyszłości.
Jest to szczególnie przydatne dla agencji, które muszą wielokrotnie wdrażać standardowe zdarzenia Google Analytics, np. śledzenie odsłon strony, kliknięcia linków wychodzących itp.
Jest to w pełni darmowa usługa
Właściwie nie ma tu nic do dodania. Podobnie jak Google Analytics, Menedżer tagów Google jest bezpłatny. Chociaż istnieje jego wersja premium w pakiecie Google Analytics 360, wersja bezpłatna jest więcej niż wystarczająca dla wielu firm (małych i średnich). Google tym samym zapewniło swoim klientom dostęp do niezwykle użytecznego narzędzia, z którego skorzystać mogą niewielkie firmy e-commerce, czy też blogerzy prowadzący dynamicznie rozwijające się serwisy. Funkcje GTM sprawdzą się równie dobrze jako pomoc dla średnich przedsiębiorstw internetowych.