Zarabianie w Internecie stało się dziś niezwykle popularne, a niemal każdy może w sposób natychmiastowy zacząć tworzyć treści, które będą zarabiać. Wielu blogerów z czasem zakłada własną firmę. Osoby, które posiadają bloga, w tym te, prowadzące mikro firmy, w których często są jedynymi osobami zajmującymi się biznesem, polegać mogą w działaniach marketingowych na darmowym narzędziu, jakim jest Google Tag Manager.
Google Tag Manager – do czego przydaje się blogerowi?
Dzięki narzędziu Google tag manager WordPress, jak i inne platformy, które pozwalają twórcom treści na natychmiastowe stworzenie strony i zarządzanie wpisami, staje się w pełni funkcjonalny, umożliwiając w zasadzie samodzielne zajmowanie się wieloma aspektami prowadzenia bloga lub małego biznesu.
Blog prywatny, a tym bardziej ten firmowy, są bowiem podstawą marketingu, często będąc powiązanymi także z profilami w mediach społecznościowych i z rozmaitymi usługami. Aby prowadzić skuteczny marketing, trzeba przede wszystkim przeprowadzać dokładną i bieżącą analitykę swoich działań, a Tag manager to narzędzie, które pozwala zebranie danych dzięki tak zwanym tagom, jednak co to jest tag?
Tag to nic innego, jak mały kawałek kodu, który tradycyjnie był integralną częścią głównego kodu strony, a do jego zmiany wymagana była pomoc programisty, na co czekało się tygodniami. Obecnie Dzięki Google Tag Manager WordPress to narzędzie, które pozwala nie tylko na łatwe zarządzanie stroną, ale również na wstrzykiwanie do niej kodu nawet przez osoby bez znajomości programowania.
Afiliacje, czyli jak Google Tag Manager może pomóc w kształtowaniu dochodu pasywnego
Narzędzie od Google służy nie tylko zbieraniu i prezentacji danych analitycznych z usług takich, jak Facebook Pixel, czy Google Analytics. Jest ono też niezwykle pomocne w zarządzaniu działaniami związanymi z marketingiem afiliacyjnym. Zarabianie na afiliacji to najczęściej główny powód stworzenia danego bloga, a Tag Manager umożliwia łatwe wstrzykiwanie kodu różnych programów afiliacyjnych, umożliwiając też sprawną analitykę poprzez uporządkowanie raportu i niezwykle łatwo przyswajalną wizualizację danych.
Rozważając jednak, co to jest tag, trzeba uświadomić sobie, że tagi to tylko dodatek do narzędzi analitycznych, a nie ich zamiennik i stosuje się go wtedy, kiedy posiada się konta w różnych usługach marketingowych, czy w programach afiliacyjnych.
Narzędzie to jest całkowicie darmowe, a chcąc zarabiać przez Internet, powinno się nim z pewnością zainteresować. Jego znajomość jest też jedną z podstawowych i bardzo cenionych umiejętności we współczesnym biznesie, przydając się w wielu scenariuszach. Pomocne będzie zwłaszcza wtedy, kiedy prowadzi się stronę lub blog, które z czasem mocno się rozrosły, a także w przypadku prowadzenia wielu stron.