Google Tag Manager pozwala na monitorowanie reklamowego współczynnika ROI, Flash’a, wideo, mediów społecznościowych oraz aplikacji. Zbiera dane, które są niezwykle cenne dla marketerów. Pomogą zaplanować kampanię reklamową, która da świetne rezultaty. Śledzi, czego użytkownicy szukają i co interesuje ich najbardziej. Narzędzie zadziała też na witrynach WordPress. Google Tag Manager WordPress – jak zainstalować?
Sposób 1 – dedykowana wtyczka Google Tag Manager for WordPress
Istnieje specjalna wtyczka, którą można zainstalować, by móc używać narzędzia Google’a do śledzenia tagów. Wtyczka jest całkowicie darmowa i ogólnodostępna. W ustawieniach wtyczki musimy jedynie wpisać ID naszego kontenera Google Tag Manager i zapisać zmiany. Później możemy już dodawać nasze własne tagi i skrypty. Wtyczka działa stosunkowo sprawnie.
Sposób 2 na Google Tag Manager WordPress – ręczne integrowanie Google Tag Manager
Narzędzia Google Tag Manager możemy też zintegrować ręcznie. Naszym pierwszym krokiem powinno być utworzenie motywu potomnego, a następnym – otworzenie pliku header.php (z motywu rodzica) w motywie potomnym. Ostatnim krokiem będzie wklejenie naszego kodu w odpowiednie miejsca. Tak właśnie umieścimy na stronie Google Tag Manager. Ważne jest to, żeby wykonać tę czynność na każdej stronie, którą chcemy, by narzędzie analizowało.
To sposób najbezpieczniejszy, bo sami jesteśmy odpowiedzialni za nasz kod, nie powinny powstać luki. Może być jednak najbardziej czasochłonny.
Sposób 3 na Google Tag Manager WordPress – wtyczka Insert Headers and Footers
Google Tag Manager for WordPress to nie jest jedyna wtyczka, która umożliwia nam pracę z narzędziem. Alternatywnym sposobem na wpisanie kodu narzędzia jest wykorzystanie wtyczek Insert Headers and Footers. To wtyczka pozwalająca nam na dodanie kodu HTML lub JavaScript do sekcjilubna naszej stronie internetowej. Nie trzeba nawet bez edytować plików motywu, a kod aktywny będzie nawet, jeśli motyw się zmieni. To opcja dość prosta, szybka i sprawna. Zagrożeniem, które z niej płynie, są opcjonalne luki w kodzie.
Po zainstalowaniu którejś Insert Headers and Footers wystarczy wejść w jej ustawienia. Pokażą nam się dwa pola, w których można będzie edytować skrypt. Tam trzeba będzie wkleić odpowiedni kod google tag manager‘a.